Jag har börjat kolla igenom mina gamla DV-band här hemma får att se vad jag har fått på film genom åren. Det är lite dålig kvallité på vissa men tanken är att lägga upp dem på 27crags som betafilmer och att de kan ju få ligga där tills det kommer upp någon bättre. Det kan även vara roligt att se vissa förstabestigningar, typ Christofer Björklund på Saga.
Här kommer de filmer jag lagt upp hittills, fler kommer.
Absinthe from Fredrik Bodin on Vimeo.
Matrix Reloaded from Fredrik Bodin on Vimeo.
Saga from Fredrik Bodin on Vimeo.
Visar inlägg med etikett Krokviken. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Krokviken. Visa alla inlägg
måndag 8 april 2013
tisdag 13 mars 2012
Krokviken
Jag var ut en snabbis till Krokviken i lördags. Då jag kom ut tidigare än de andra så gick jag runt och kikade efter lite nya linjer. Jag hittade ingången till ett bergrum som militären tidigare har nyttjat och såg två potentiella linjer där. Började borsta och sopa och efter en stund slöt Pär och Kim upp. De började sopa på ett block i närheten av bergrummet och efter en stund hade de fått till två nya problem. Jag gjorde först Hemlighus, men fastnade på den andra. Efter många försök upptäckte jag en liten krimp som jag tidigare inte sett, då jag hade fuskat lite med borstningen. Problemet gick då på första försöket och fick heta Bunker och graden har jag ingen aning om men föreslår 7A+.
Efter detta var det dags för mig att bege mig hemmåt då plikten kallade. Pär och Kim gick vidare till Habanero som Pär hade som projekt. Efter ca 5-6 försök fick han ihop den och detta var den första i den graden för Pär, men inte den sista.
Efter detta var det dags för mig att bege mig hemmåt då plikten kallade. Pär och Kim gick vidare till Habanero som Pär hade som projekt. Efter ca 5-6 försök fick han ihop den och detta var den första i den graden för Pär, men inte den sista.
måndag 28 mars 2011
Projekt
Vi var ut till Kokviken i lördags och mitt mål var att på riktigt kunna känna på det projekt som Robban hade hittat. Jag trodde helt klart att kruxet på problemet skulle ligga i att ta sig upp till kanten och kunde i min vildaste fantasi inte föreställa mig att problemet för mig skulle bli efter det att jag tagit kanten. En låg heelhook som man lätt tappar trycket på och den bra kanten med "fel" hand. Det går kanske komma till kanten med rätt hand om man är mer krimpstark. Det är dock väldigt roligt att ha ett projekt hemma på Alnö igen.
Innan projektet hade vi värmt upp på Gyllene Snittet 7B och jag lyckades göra den igen efter några försök. Vi gick sedan upp till Dropp 7A+ som fick ge vika för mig och Robert. Tjock-Robban trampade bort startsteget.
Jag gick vidare upp till Tom Ford 7B som jag inte hade provat på sedan Stefan Pettersson satte upp den när vi filmade för Swedish Meatballs. Det är verkligen ett annorlunda problem där ett lång reach är en fördel. Lyckades göra den på något försök men det blev ett hål i fingret några sår i handflatan.
Jegas dök upp innan jag skull dra mig hemmåt och han hann skicka både Dropp 7A+ och Seven 7B innan de gjorde kväll.
måndag 10 maj 2010
Krokviken
Var ute i Krokviken i lördags och testade lite gamla problem.
Började med att göra den slopiga klassikern Seven 7B. Försökte sedan göra ett nytt problem som går strax till höger om denna dock utan framgång. Robban var sjukt nära att få till Seven han också.
Sedan gick jag upp till Sten Sax Påse 7C och efter att ha gjort ett stort antal försök så lyckades jag även få ihop denna, sticket var inte lika bra som när jag satte den första gången så jag fick slita betydligt hårdare.
När jag gick ned till Robban igen hade han förflyttat sig till Habanero 7B som är en slopig travers med ett trångt avslut då man då har en sten strax bakom ryggen. Efter att friskat upp minnet lite på betan så satt även denna. Det gick lite tyngre för Robban då han var sliten och hade dålig hud.
Robert ville dock inte ge upp och föreslog att vi skulle gå bort till Matrix 7C+ och hoppa lite. Matrix är sjukt fint dyno i ett brant överhäng och efter att ha hoppat in mig lite så lyckades jag få känna den sköna känslan när man suger tag i kanten och bara väntar på att pendeln skall vända. Det kändes som att jag hade en riktigt produktiv kväll, men all min hud lämnade jag i Krokviken.
Började med att göra den slopiga klassikern Seven 7B. Försökte sedan göra ett nytt problem som går strax till höger om denna dock utan framgång. Robban var sjukt nära att få till Seven han också.
Sedan gick jag upp till Sten Sax Påse 7C och efter att ha gjort ett stort antal försök så lyckades jag även få ihop denna, sticket var inte lika bra som när jag satte den första gången så jag fick slita betydligt hårdare.
När jag gick ned till Robban igen hade han förflyttat sig till Habanero 7B som är en slopig travers med ett trångt avslut då man då har en sten strax bakom ryggen. Efter att friskat upp minnet lite på betan så satt även denna. Det gick lite tyngre för Robban då han var sliten och hade dålig hud.
Robert ville dock inte ge upp och föreslog att vi skulle gå bort till Matrix 7C+ och hoppa lite. Matrix är sjukt fint dyno i ett brant överhäng och efter att ha hoppat in mig lite så lyckades jag få känna den sköna känslan när man suger tag i kanten och bara väntar på att pendeln skall vända. Det kändes som att jag hade en riktigt produktiv kväll, men all min hud lämnade jag i Krokviken.
Starten
Hoppet
Pendeln
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)



