tisdag 13 mars 2012

Krokviken

Jag var ut en snabbis till Krokviken i lördags.  Då jag kom ut tidigare än de andra så gick jag runt och kikade efter lite nya linjer. Jag hittade ingången till ett bergrum som militären tidigare har nyttjat och såg två potentiella linjer där. Började borsta och sopa och efter en stund slöt Pär och Kim upp. De började sopa på ett block i närheten av bergrummet och efter en stund hade de fått till två nya problem. Jag gjorde först Hemlighus, men fastnade på den andra. Efter många försök upptäckte jag en liten krimp som jag tidigare inte sett, då jag hade fuskat lite med borstningen. Problemet gick då på första försöket och fick heta Bunker och graden har jag ingen aning om men föreslår 7A+.

Efter detta var det dags för mig att bege mig hemmåt då plikten kallade. Pär och Kim gick vidare till Habanero som Pär hade som projekt. Efter ca 5-6 försök fick han ihop den och detta var den första i den graden för Pär, men inte den sista.

2 kommentarer:

  1. Ser underbart ut! Jag kommer att försöka haka på dig/ er så mycket som möjligt den här sässen...

    SvaraRadera
  2. Du är välkommen att haka på så många gånger du vill.

    SvaraRadera