måndag 10 maj 2010

Krokviken

Var ute i Krokviken i lördags och testade lite gamla problem.
Började med att göra den slopiga klassikern Seven 7B. Försökte sedan göra ett nytt problem som går strax till höger om denna dock utan framgång. Robban var sjukt nära att få till Seven han också.
Sedan gick jag upp till Sten Sax Påse 7C och efter att ha gjort ett stort antal försök så lyckades jag även få ihop denna, sticket var inte lika bra som när jag satte den första gången så jag fick slita betydligt hårdare.
När jag gick ned till Robban igen hade han förflyttat sig till Habanero 7B som är en slopig travers med ett trångt avslut då man då har en sten strax bakom ryggen. Efter att friskat upp minnet lite på betan så satt även denna. Det gick lite tyngre för Robban då han var sliten och hade dålig hud.
Robert ville dock inte ge upp och föreslog att vi skulle gå bort till Matrix 7C+ och hoppa lite. Matrix är sjukt fint dyno i ett brant överhäng och efter att ha hoppat in mig lite så lyckades jag få känna den sköna känslan när man suger tag i kanten och bara väntar på att pendeln skall vända. Det kändes som att jag hade en riktigt produktiv kväll, men all min hud lämnade jag i Krokviken.

Starten

Hoppet

Pendeln

1 kommentar:

  1. men sajtan! hur har jag kunnat missa denna "klassiker" kommer snart ner och hälsar på!
    //Henke

    SvaraRadera