Förhandlaren skriver så här:
"Shakti är en spikmatta som enligt mångtusenårig indisk visdom helar, ger kraft och energi. Den är återskapad enligt den 5000 år gamla indiska Vedakunskapen, och den består av 6000 små plastspikar som, då man lägger sig på den, aktiverar tusentals små punkter i kroppen. Det här betyder att spänningar och blockeringar löses upp – också emotionella sådana - och det ger ett fritt flöde av energi.
Spikmattan helar kroppen och själen, och den har använts i tusentals år av indiska yogautövare för att nå perfektion av kropp och sinne.
Shakti frisätter också stora mängder endorfin (kroppens lyckohormon), och den skapar dessutom så kallade ”lugn och ro”-hormoner som ger kroppen återhämtning och vila. Spikmattan är också bra då man vill öka blodcirkulationen och syreupptagningen, lider av sömnbesvär, spänningar, ryggskott, ischias, migrän, depression, bland annat.
Vissa kan känna trötthet under behandlingen med spikmattan, och det är inte ovanligt att man somnar då man slappnar av så djupt. Även frossa och hungerskänslor kan uppstå, liksom starka känslor som lycka och ilska. Det här för att kroppen reagerar på att det plötsligt försätts en massa energi i rörelse. De här känslosvängningarna går snabbt över, och ersätts av ett djupare lugn. Därför är det bra om man tar det lugnt efter behandlingen och vilar"
Efter ungefär två "press" i förrgår och igår..ca en 30 min vardera känns det så här:
I början gör det rätt ont, typ de två-tre första minuterna. Efter det sprids en kraftig värme i ryggen och ibland känns det som om det pulserar. Det blir varmare och skönare ju längre man ligger och man blir avslappnad. OBS-Ligg stil..det gör ont att vrida på sig ;) Mot slutet vill man inte stiga upp.
Jag har en styv höger skuldra/axel som jag redan nu känner är lite mjukare. Efter traditionell massage brukar jag bli snuvig i några timmar, detsamma gäller här...Här tror jag det är bra att få i sig mkt vätska av pga. allt som sätts igång i kroppen. Har prövat ligga på magen också, men det är än så länge ren ondska...Hoppas komma på nya "ställningar" med tiden....än så länge är jag nöjd....Har man svårt att sova kan man lägga sig på mattan, och då går det fort!
ååå, just det. Den kostar ca 700kr på såna där yoga-butiker
peace M
onsdag 12 november 2008
tisdag 11 november 2008
Verktyget och oljan för maskineriet!
söndag 9 november 2008
SAGA och den goda ansian!
torsdag 6 november 2008
Projekt "flugfiskarn! och andra pärlor
Antalet stenar som vi finner bara växer. En ny tur idag resulterade i ännu fler och nu är det nog bäst att sluta leta och börja klättra på de som vi hittat...Av någon konstig anledning är det som om man bara vill ha mer, trots att man har mer än nog ;)
Lillberget som vi tittade till idag ligger i princip vid Stugun det också, ca 5 km ifrån. Många block, många stora. Synd bara att vi är så få som vill hålla på!!
måndag 27 oktober 2008
Nya och gamla projekt i Västanbäck och Bomsund (Stugun)
I söndags hade jag och Karolina satt luppen på sök efter nya linjer i skogarna kring Stugun och efter ett par timmars rekande hittade jag både nya oborstade linjer och en del gamla kvarlevor efter team Bert-Ola & co.
Det finns en samling stenar ca 3km väst om Stuguberget i hög kvalite, bra höjd och i regel fina landningar. Bergarten är mer grepprik än i Svarthögen och håller en finkorningare karaktär. I detta område skulle jag uppskatta att de finns idag runt ett 50-tal problem i form av gjorda turer och projekt. Fler stenar finns om man vill ta med sin stålborste. I Bomsund ca 1 mil öster om Stugun finns också ett gäng stenar, men här är karaktären grövre och mindre grepprik...1-2 stenar har jag hittat som kan tänkas vara av intresse.. Så här ser det ut! P.S.-Tack Lindberg för guidningen!D.S.




Det finns en samling stenar ca 3km väst om Stuguberget i hög kvalite, bra höjd och i regel fina landningar. Bergarten är mer grepprik än i Svarthögen och håller en finkorningare karaktär. I detta område skulle jag uppskatta att de finns idag runt ett 50-tal problem i form av gjorda turer och projekt. Fler stenar finns om man vill ta med sin stålborste. I Bomsund ca 1 mil öster om Stugun finns också ett gäng stenar, men här är karaktären grövre och mindre grepprik...1-2 stenar har jag hittat som kan tänkas vara av intresse.. Så här ser det ut! P.S.-Tack Lindberg för guidningen!D.S.
lördag 25 oktober 2008
Swizzy II
Retur till favvo-place igen..Hängde i chironico i drygt en vecka..varmt..varmare än förra året...Vi(jag och Karolina) passade på att klättra tidiga morgnar(9-11) och eftermiddagar innan solen gick ned...Fick möte med Lorenzo från Florens, riktigt skoj att få klättra och äta fest måltid med honom. Åkte en dag upp till MW, mest för att kika...Vid Bruno-blocket stötte vi på Paul R och hans kamrater..slutade med vad många vet en spricka eller knäck i fotleden och carry out of the woods...inte för mig men däremot för Paul...Kanske var det dålig reklam för Organic som märke, vilka nu äntligen verkar kommit till Sverige !?
Lite bilder från resan, med både god och dålig ANSIA, dock mest av den goda ;)




Lite bilder från resan, med både god och dålig ANSIA, dock mest av den goda ;)
fredag 3 oktober 2008
Sensommar, Sila och Seigmenn
Var till Sila i nordland i augusti igen...Glömmer fort hur fint det är och vilken bra kvalité stenarna håller. Tyvärr väderflyktingar som vi är blev det bara två dagar innan vi flydde mot Harbak och Tröndelag. Kollade upp ett relativt nytt område ute på Fosen halvön: Vingsand, ca 5 mil norr om Harbak...Klättrade inte men tittade dock..potentialen är enorm med stora block och grottor överallt i samma kvalité som Harbak pluss att det är ännu vackrare.
Efter semestern åkte vi till en annan liten pärla, men nu på andra sidan..MOSJÖN...Ett litet MINI-Harbak i Öst...Mosjön går inte att jämföra med den potential som finns i väst, men det mosjön förlorar i kvantitet tar det igen i kvalitet..Hoppas på fler turer dit...
Nu är det snart dags för swizzy(Onsdag). Ipoden är fylld med BETA..Hoppas på fint väder och gott kaffe!
SILA




MOSJÖN

≈
Efter semestern åkte vi till en annan liten pärla, men nu på andra sidan..MOSJÖN...Ett litet MINI-Harbak i Öst...Mosjön går inte att jämföra med den potential som finns i väst, men det mosjön förlorar i kvantitet tar det igen i kvalitet..Hoppas på fler turer dit...
Nu är det snart dags för swizzy(Onsdag). Ipoden är fylld med BETA..Hoppas på fint väder och gott kaffe!
SILA
MOSJÖN

≈
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)