måndag 27 oktober 2008

Nya och gamla projekt i Västanbäck och Bomsund (Stugun)

I söndags hade jag och Karolina satt luppen på sök efter nya linjer i skogarna kring Stugun och efter ett par timmars rekande hittade jag både nya oborstade linjer och en del gamla kvarlevor efter team Bert-Ola & co.

Det finns en samling stenar ca 3km väst om Stuguberget i hög kvalite, bra höjd och i regel fina landningar. Bergarten är mer grepprik än i Svarthögen och håller en finkorningare karaktär. I detta område skulle jag uppskatta att de finns idag runt ett 50-tal problem i form av gjorda turer och projekt. Fler stenar finns om man vill ta med sin stålborste. I Bomsund ca 1 mil öster om Stugun finns också ett gäng stenar, men här är karaktären grövre och mindre grepprik...1-2 stenar har jag hittat som kan tänkas vara av intresse.. Så här ser det ut! P.S.-Tack Lindberg för guidningen!D.S.






7 kommentarer:

  1. Det där ser ju intressant ut!

    Bli inte förvånad om det blir besök till våren =)

    SvaraRadera
  2. Kom,kom,kom,kom...

    Det var många fina linjer..en del lite väl höga, men de var väldigt snygga så man blir sugen ändå..

    I helhet väldigt bra...nu finns det ingen anledning att inte dyka upp...det skulle bara vara dålig stil :)

    M

    SvaraRadera
  3. Det som är dålig stil är att folk hittar massa nya fina saker just när man flyttar. Det är dålig stil!

    SvaraRadera
  4. faktum är att jag väntat med att ta bilder på området till ni flyttat..för säkerhetsskull...

    Det går lika bra av vara föräldra- bohem i en liten lägenhet på frösön som i Alingsås...bara för att poängtera..nycklen är under mattan...tåget går varje dag!

    Håller några linjer signerade för El Maco

    SvaraRadera
  5. Låter lockande. Ska kolla med sambo om eventuell flytt nästa vecka

    SvaraRadera
  6. när vi var i bomsund och kikade tyckte jag att det fanns en hel del intressant där.
    var ni upp och kikade längs kraftledningen?

    ps. imorn ska jag till utby och köra hårt.

    MVH Geir
    ha det!!

    SvaraRadera