lördag 15 januari 2011

Dags

5 veckor sedan sista inlägget. Inte bra!

Tiden går fort ibland. En timme kan kännas som fem minuter om man har det bra. Känns det tvärtom är det mindre bra ;)

För min del handlar det om det första. Sista tiden med många järn i elden. Examen, parasiten, flytt och nytt jobb tar tiden från mycket väsentligt, inklusive att hinna med att skriva. Träningen har dock inte blivit så haltande som jag varit rädd för.

Nåja. Vi flyttade bara 500 meter, parasiten har åkt till Åre, jobbet är endast 50 procent. Med en yrkesstolthet vill man göra det bra och det hade varit skoj om eleverna inte tycker skolan är förknippad med fängelse på livstid.

Sedan Katalonien har träningen varit en salig blandning av allt. Tonvikt på syra av olika slag. Lång, ännu längre och kort. Inte så mycket studs i dojjan, men jag hänger med hyfsat. Uthållighetsmässigt ligger jag bra till, bättre än jag tidigare gjort, samtidigt som jag inte är så seg som jag brukar vara. Små, små förändringar gör hela tiden skillnad åt rätt håll, det känns kul!

Jag och Karolina börjar prata om en sommar på Fosen. Får se om det blir i hus, eller i bilen. Oavsett skulle det vara fantastiskt att ha tid därute. Hiltin har jag redan hemma. Kan någon se till att hålla västan-vindarna borta, från och med Juli... Annars kan sommaren bli lång ;)

Men först blir det Turkiet och Geyik Bayiri. Budget på Sportlovet, 7 dagar. Upplagt för stresspress: Svajnigt laddad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar