måndag 21 september 2009

Plump i protokollet!

Då förra helgen i Midskogs i Sundsvall blev en plump i protokollet åkte jag och Karolina dit igen under helgen som var. Jag fick möjligheten att jobba av Dagges kreation: 2 Miles 2 Graceland 8a+, och Bodin´s djungelgympa: Breakdance 7C/7C+. Jag föreslog/slår en uppgradering av Breakdance ett snäpp från 7C till C+ av ett antal anledningar som står att finna på 8a:s hemsida. Jag kan ha rätt, jag kan ha fel, men upplever ibland att Bodin och Jante har gått hand i hand under vissa perioder när han satt upp nya "testbitar" i skogarna...Att han varit i mycket god form verkar inte ha slagit honom...I alla fall är den fin, komplex och mycket annorlunda. Det är väl därför jag upplevde den svårare än just 7C. Hoppas fler vill testa och sända så når vi kanske en konsensus längre fram.

Karolina klarade sin andra 7a genom leden Fulingen som må vara "lätt" för graden om man är över 170cm. Är man 160+ kan det sannerligen vara en annan nöt att knäcka. Hon provade också på Hall of Fame(7b+) med god framgång och när hösten kommer till västernorrland går det nog jättebra...

Nu återstår ett par turer på to´do listan(läs: Önskelista) över 2009: Return to sender Assis(7C+) i Mosjön, Overload(7C+) och Download(??) i Bergafjärden samt min egna högboll i Västanbäck, som troligtvis hamnar någonstans mellan 7C+-8A+. Eventuellt någon tur till Hell med en tro på mirakler och ett avslut i Vingsand i oktober. Sen "Carlos" är det dags att fira!

1 kommentar:

  1. Jag firar redan. Var försiktig. Med tanke på vilket år du har haft hitills kan det hända att firandet måste anta skadliga proportioner. Jag är så glad för din skull.

    SvaraRadera