tisdag 8 september 2009

TILLBAKA

Försök till acklimatisering efter sommarferie i fiskekakeland. Vi åkte på tur i vår nyinköpta buss och fann lugnet i Nordland. Bodö, Botn, Lofoten, Gjerdalen, Harbak, Hell. Svårt att beskriva allting med rättvisa ögon, men jag ställer mig fortfarande frågan varför man inte åker hit utan till schweiz. Stenen är lika bra, om inte bättre, mängden är lika stor om inte mer och graderna är lika softa, om inte....Näe det sista var ett skämt...;)

Vi började faktiskt utanför älvsbyn. 5 mil hemifrån ligger källsberget och jag har aldrig varit där tidigare...otroligt fin klippa som jag hoppas ta mig tid att besöka fler gånger...He-Man är i varje fall en god anledning.

Straumvassbotn, ett fantastiskt ställe i ren swizz kvalité med massor av fina turer i fin miljö. Det finns mycket kvar att göra.

Lofoten. När mer bouldering blir dokumenterat kommer det att dyka upp många stolta linjer. Just nu ganska utspritt, men mycket hög kvalité. Vi hittade också "nya" områden kring Brenna. Eggum är värt en tur i sig...Fantastiskt!

Orkar inte skriva mer, resten får ni se i bilder när jag har batteri i kameran...den dog precis!

Nya planer ligger för hand, förhoppningsvis Mosjön helgen vecka 39 och Vingsand runt vecka42/43

Bli med...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar