onsdag 15 maj 2013

Font 2013



Som jag skrivit i ett tidigare inlägg så var jag ner till Fontan en vecka i mars i år. Det var åtta år sedan jag var ner sist och det kändes verkligen roligt att besöka detta bouldermecka igen. Tyvärr blev det en vecka som kantades av mycket regn, så det blev ett ständigt jagande och hattande för att försöka hitta något torrt att klättra på.
Jag hade riktigt ont i axlarna redan innan jag åkte ner och det blev inte bättre av att klättra i Font. Det blev heller inte många timmars sömn under veckan vi var där nere trotts ett frenetiskt knaprande av värktabletter. Det blev att försöka köra lite mer på mängd än att klättra hårda problem och det tycker jag att jag lyckades ganska bra med.
Jag hade hur som helst sjukt roligt där nere i gott sällskap och min sambo har nog gett medtycke för ett återbesök nästa år
Här kommer några klipp som jag filmade. Förhoppningsvis kommer det mera film snart då Mange har fler klipp, även sådant som jag har filmat.


Fontan13 from Fredrik Bodin on Vimeo.

 Här är de flesta av problemen jag klättrade:
La science frictionApremont6A
EgoisteApremont7A
Gargantoit assis, gaucheGorges du Houx7B+
Gargantoit assis, milieuGorges du Houx7B+
GargantoitGorges du Houx7A
Echoes standCuvier Est7A
Atmosphère assisCuvier Est7B+
AtmosphereCuvier Est7A
ModulorFranchard Sablons7B+
Pensées CachéesCuisinière7B
CannonballIsatis7B
Mur LombardFranchard Hautes-Plaines7A+
Le Lépreux directÉléphant7A
Movement ActivatedMaunoury7B
L'Angle Allain estCuvier Rempart6A
L'Angle AllainCuvier Rempart6A
L'Oeil du CycloneGros Sablons7A
Zyno95.27B
Le Niveau BaisseRoche aux Sabots7B+
Tentation95.27A
YogaRocher des Souris7A
FlippeurRoche aux Sabots7A
Le Faux Bidoigt / Les YeuxRoche aux Sabots7A+



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar