tisdag 7 juni 2011

Jumkil

Var på familjeresa nere i Uppsala i helgen. Lyckades få någon timme ledigt för att åka ut och klättra lite. Hade tidigare pratat med Fredrik Sydstrand och han skulle också befinna sig i Uppsalatrakten under helgen. Vi mötte hur som helst upp i det nya området Jumkil ca 1,5 mil nordväst om Uppsala. Jumkil är ett litet område med ett fåtal block men det kändes helg klart värt resan ut dit. Blocken håller mycket hög klass med fin stenkvallité och fina linjer.
När jag anlände höll de andra på att testa på Volt 7C, vilken jag också anslöt till efter lite uppvärming. Den slopiga hyllan kändes dock lite väl slirig att matcha på i den 25 gradiga värmen. Vi hittade dock en lite lättare lösning genom att gå ut till ett ganska bra grepp långt ut till vänster och sedan lägga upp en häl, det gick då att gå direkt med höger hand upp till hyllan. Jag och Sydde var ganska överens om att den nya betan var lite lättare och kanske håller 7B+.  De mer iögonfallande linjerna är Ampere 8A (startar lika som Volt) men går upp med lätt dragning åt höger och även "Noir Desir projektet "
Testade även på Underdog 7B+, men den hade jag stora problem med. Försökte stå med fötterna på friktion då jag blev för hopkrupen att stå högre upp på de bättre stegen, kanske hade gått bättre om det inte hade varit så varmt. Bättre lycka nästa gång.

1 kommentar: