tisdag 12 april 2011

Old news...

...but still news?

Som moder-sajten meddelat kom det till i varje fall en ny led på Midskogsberget i Sundsvall i helgen. För två veckor sedan skickade jag ett mail till Dag Knutsson och frågade om jag fick börja testa hans gamla projekt till vänster om Milestone. P.g.a av hans plötsliga tidsbrist(läs:barn) gav han klartecken att det var bara tuta och köra. Hans ursprungliga tanke var att linjen skulle gå rakt upp och avslutas i den befintliga leden Silence Sucks(7a). Mitt förslag var att man skulle dra den mot vänster hela tiden in i Rosvå(7c). Detta gjorde leden en del hårdare, men också både längre, jämnare och kanske finare.

I helgen som gick fick jag möjlighet att testa och bestiga linjen. Är fortfarande tveksam om leden har existensberättigande. Varianter är inte min favorit och vill inte bli anklagad för att göra "hitte-på" leder, fast egentligen kanske allt är "hitte-på.". Folk som ser och har sett linjen får gärna uttala sig. Graden får man också ta med en nypa salt. En del av klippan var blöt och det kan hända att det går att kringå det "enda" riktigt hårda flyttet, genom något mellangrepp. Den som provar får säkert roligt oavsett hur det slutar.

Double Trouble?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar