måndag 26 juli 2010

Booster

Ingången till kruxet på Tro på Mirakler
(Foto: Filip Arvidsson)

Tanken var att vecka 28-30 skulle vara en period med ganska mycket jobb och en god del träning för att hålla uppe lite av det grundlag jag skaffat mig under vintern och våren. Tror på det positiva med att ta ett par veckor på sommaren till lite extra träning utöver själva klättringen, för att bibehålla ens ”form” något sånär under hösten. Har mixtrat mellan olika lutningar och intensiteter. Har försökt ligga på min. 3500 flytt per vecka. 
Tanken var också att söndagens tur till Hell skulle bli lite av en träningstur utan tankar på att sätta nya saker. Jag var sliten från veckans syraträning och skulle ”jobba” på leden Tro på Mirakler i godan ro, mest för att den passar bra in i träningen då kruxet håller intensiteten av ett boulderproblem på ca 14 flytt. Det skulle bli ett okej rekryteringspass!
Det blev något annat!
Under lördagen hade Urban och Sofie från Umeå gjort storstädning på Svenske-Cragget med Tro på Mirakler och Björnemöte, vilket skapade goda förutsättningar för en Bannister-effekt...Men som sagt...jag skulle bara jobba på den. Efter uppvärming tog jag mig god tid på att kolla igenom flytten igen. Har tidigare fått en del beta från andra, vilket visade sig vara en dålig idé. Hittade egna sekvenser som passade mig bättre i starten och vid kruxet. Jag var vid gott mod.
1:a press: Lite kall och osynkad, ramlar på kruxet. Men det kändes förvånansvärt bra!
2:a press: Klättrar förbi det initiala kruxet, men floppar med ena handen när jag skall gå för juggen. Highpoint! Hmm, vad är det som händer? 
3:e press: Hunnit kallna igen, efter lite för lång vila. Ramlar på kruxet igen.
4:e press: Små, små tankar innan press dyker upp kring vilka möjligheter jag har att klättra på leden i morgon. Ifall jag inte skulle sätta den idag. Små, små försvarsstrategier försöker tränga sig på om huruvida dittan och dattan...Bestämmer mig för att stoppa ned dem i lådan igen, kopplar på ett leende och kör! Klättrar i genom kruxet, gör sista klippet från juggen och kör sedan vidare mot ankaret.
Det är så sjukt skoj att klättra!
Detta var inte tanken!
M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar