torsdag 29 april 2010

Raholmen makeover

Har nu varit ut två kvällar och jobbat lite på Raholmen. Har lyckats klyva den stora stenen samt fått bort en skaplig bit ur en av de två delarna. Har endast använt mig av en slagborrmaskin, slägga, kil, spel, och spett. Jag har även tagit bort en hel del sten som låg runt den stora stenen.
Tänkte att det kunde vara bra att härda ryggen lite efter det att jag fått tagit två stycken osteopat-, och två stycken naprapatbehandlingar för nackspärr och ryggont.
Tanken var att jag skulle klättra lite också när jag var ute, men efter att ha burit och brytit sten i 2,5 h så upptäckte jag att jag var för trött så jag åkte hem. Försökte dock känna lite på greppen på det blivande projektet och jag tror det blir riktigt hårt.
Det kommer att behövs några dagar till innan man får bort den helt, kanske lite större maskiner också, tar lite tid när man är själv.
Stenen är kluven
Här syns biten jag lyckats få lös.

4 kommentarer:

  1. otroligt fint! bra jobb fredrik!
    /Henke

    SvaraRadera
  2. Var ut igår igen och lyckades klyva den stora stenen två gånger till. Det är kanske bara två klyvningar kvar nu så går det att spela bort skiten. Har köpt några spräck-kilar och de funkar riktigt bra. Det är bara att borra några hål 20x150mm, ner med kilarna och banka med släggan.

    SvaraRadera
  3. Bra jobb! Är den fortfarande för stor för att rulla bort a´la "dagge style" med spel och bult?

    / Magnus Eriksson

    SvaraRadera