måndag 12 april 2010

För fet för att klättra rep

Doggade igår 2 Miles 2 Gracland och lyckades då slita lös det bra underclinget efter andra knälåset (det efter traversen). Det var dock möjligt att göra ändå, löste det genom att gå från den stora rampen som man gör knälåset på och sedan sträcka sig till det undercling som finns längre ut till höger (som jag också har förstört vid ett tillfälle), därefter lägger man en heelhook på rampen och kan då gå upp i det mindre underclinget som är rakt upp. Det blir lite hårdare men jag tror nog inte att det gör en hel grad? Någon som kan klättra rep och kanske gjort den tidigare får känna och säga.

2 kommentarer:

  1. fet??? jag skulle säga stark!!! ;)

    Den sekvensen du beskrev var den jag gjorde och tror det håller graden...fattade aldrig vad man skulle med det första undeklinget... kötta på vidare, till veckan blir det kvällsprojekt på midskogs, du och jag alfons!...u know what i´m talking about!

    mikael

    SvaraRadera
  2. Där ser man. Den kommer nog snart att vara 8c om jag fortsätter att köra på den, verkar ju ryka något grepp varje gång jag provar.

    Kul att köra med någon. Tänkte prova igår också men jag var alldeles för seg så jag lät bli.

    SvaraRadera