torsdag 25 februari 2010

Hängivelse

Igår morse när jag skulle åka till jobbet visade termometern hemma -26 grader celsius. Klockan var ca 06.45 när jag lämnade hemmet och satte mig i bilen. Jag var trött och det var kallt i bilen trots dunjacka och att kupévärmaren hade stått på någon timme. När jag åkt någon kilometer ser jag en människa på avstånd och börjar tycka synd om den som måste vara ute och gå i denna kalla otta. När jag närmar mig ser jag att personen i fråga har löparkläder och är ute och springer. Idiot, är det första jag tänker. När jag passerat "idioten" ser jag att "idioten" börjar vinka. Jag adderade 1+1 och det slog mig att det var Micke.
Micke som nu är i Sundsvall sista veckan innan de åker till Spanien. Jag önskar honom och hans medresenärer all lycka i världen och hoppas framförallt på att han kan infria sina egna förhoppningar och förväntningar och hoppas att han får betalt för allt jobb han har lagt ned på träning.
Personligen tror jag på slakt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar