tisdag 13 oktober 2009

Marnia

Tänkte börja blogga lite för att kunna delge mig av lite bilder och filmer som jag besitter.
Tillbaks efter ett långt uppehåll (igen) och en axelskada som börjar ge med sig. Var ute i lördags med Robban och körde på mitt projekt på Marna (utanför Bergafjärden) . Var väldigt sugen att få göra det innan vår resa till Vingsand i Norge på fredag. Hade varit ute och testat 5 kvällar innan och gått bet. Det jag hade problem med var just det första movet, vilket innebär en låg pinch med vänster och en liten gastoncrimp för högern och därefter ett dynamiskt flytt med högern upp till en slopig men ganska bra crimp. Jag hade till och med inhandlat en DeWalt DC020 för kunna förlänga kvällarna lite.
I lördags kände jag dock inte den stress jag hade haft kvällarna innan med allt för mycket mörkma och fukt. Solen sken och det var kallt och torrt. Började dock fundera om jag kanske skulle vänta till dess att solen började ligga på då jag kände av ryggen från gastongreppet av de tidigare sessionerna och började tveka om det skulle gå denna gång då jag kände mig kall och stel. Robban kom tillbaka efter att ha sprungit en runda för att få upp värmen och jag hade gjort några halvhjärtade försök mest för att få in känslan. Gjorde något seriöst försök och vips satt jag kvar på crimpen. Resten gick som en inövad dans och trots att mina fingrar domnade på slutet så nådde jag toppen. Det nya tillskottet blev Marnia 7C+, vi får se vad andra bestigare säger då det som vanligt kändes lättare när jag väl gjorde den.



Lyckades även få till ett annat problem som vi hade sopat på lite tidigare, det blev Gubbar och Galoscher 7B+ (inte helt säker på att jag fått till den mest optimala lösningen på denna, 7B?)
Robban projekterar på en sittstart från vänster på denna, men det är dock helt andra avslutningar. Bilder kommer!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar