torsdag 19 mars 2009

Tjuvar i norr!

Ref; http://justanotherboulderingblog.blogspot.com/2009/03/inte-en-dag-for-sent.html

STÖLD:Stöld, i Sverige ett brott enligt 8 kap. 1 § brottsbalken. Den som olovligen tager vad annan tillhör med uppsåt att tillägna sig det

PROJEKT:Projekt är ett uppdrag som utförs av en tillfällig arbetsorganisation(JAG) för att åstadkomma ett i förväg bestämt resultat(FA).

PROJEKTSTÖLD: Den som olovligen tager ett PROJEKT vad annan tillhör, med uppsåt att tillägna sig det!

Hade hoppats att Hassemannen tydligt sagt ifrån hur reglerna längs Pite-älven brukar vara... Tyvärr verkar det inte som att de gäller i HELA Norrland. Hoppas att det råder större klarhet vad konsekvensen blir...

M

4 kommentarer:

  1. Hoho!

    Efter två dagar på simulatorn så och en väderrapport som talar om sol och +1 grader så är det lika bra att du ringer polisen direkt.

    För i morgon blir ska jag ut på rövarjakt!

    SvaraRadera
  2. Jag ser att ni öser ut en massa nonsens men jag kan bara utläsa "FA-kåt"!?

    Hur är de grappar, vem av er hamnar överst i historieböckerna över "fame and glory in Mosjoen"?

    Själv så nöjer jag mig med en gammal hederlig repetition samt nedgradering! ;-)

    SvaraRadera
  3. Grymt vilket kvalitet det är på RS. Ståstarten är hur grym som helst och sittstarten lär bara bli ännu bättre.

    Tyvärr så blev det lite väl mycket "close but no cigar" men vi har i alla fall avverkat premiären!

    Hur var Sundsvall? Bilder och reportage?!

    SvaraRadera