Visar inlägg med etikett Juniskär. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Juniskär. Visa alla inlägg

tisdag 13 augusti 2013

Några filmer från sommaren

Har lyckats tagit mig ut och klättrat några gånger i sommar, trots att takbyte på vårt hus har stått på schemat för denna semester.
Först kommer en film på Birthday boulder i Juniskär som fick namnet just för att det var min födelsedag.

Birthday boulder from Fredrik Bodin on Vimeo.


Nummer två ut är Glass roof som också ligger i Juniskär. Konstigt att man inte har hittat linjen tidigare då man varit runt och sprungit ganska mycket där ute.


Glass roof from Fredrik Bodin on Vimeo.
Sist ut är Bakaxeltryck i Skottsund. Fick nästan springa till bilen efter att jag gjort den, då ett stort åskmoln kom farandes. Jag hann bara köra några hundra meter innan himlen öppnade sig.
Bakaxeltryck from Fredrik Bodin on Vimeo.

onsdag 12 juni 2013

Klätterhelg med finfrämande

Som ni kan läsa på denna blogg så hade vi finfrämmande i helgen.

Jag lyckades få två problem på film, först ut är Robban när han repeterar Nightmare.

Nightmare from Fredrik Bodin on Vimeo.
Här kommer ett klipp på en FA jag gjorde som jag döpte till Night terror. Problemet är förmodligen det läskigaste jag klättrat, vilket kanske inte syns på filmen. Åker man på toppen så ramlar man hela vägen ner.
Night terror from Fredrik Bodin on Vimeo.
Vi hade en otroligt trevlig helg med beach volley, klättring och sena nätter.

måndag 6 maj 2013

Veckans filmdos

Först ut kommer min bestigning av Sultan of Swing i Juniskär. Hade inte kollat ut mantlingen riktigt innan och höll på att få sota för detta.

Sultan of Swing from Fredrik Bodin on Vimeo.

Här kommer Peter med första repetition av Dynamiska duon i Berga.

Dynamiska duon from Fredrik Bodin on Vimeo.

Här kommer ett klipp på Peter och mig när vi gör Rocco Siffredrik i Berga. Det står lite fel i texten då även Christofer Björklund har repeterat denna.

Rocco Siffredrik from Fredrik Bodin on Vimeo.

Sist ut är ett gamalt oklättrat projekt som fanns i Berga. Jag borde ha sett över borstningen innan jag gick på, den borstades upp för många år sedan av Jon Kågström.

Björnbabbel from Fredrik Bodin on Vimeo.