måndag 19 augusti 2013

Högön

I torsdags var det strålande väder och jag gjorde min första vecka på jobbet efter semestern. Pär och Emil hade pratat om att åka ut på Högön vid lunchtiden. Hade sett lite bilder som Emil hade lagt upp på 27crags och det såg väldigt lockande ut. Jag hade en halvdag semester innestående att ta ut så jag kunde inte hålla mig.
Väl ute på den vackra ön gick vi bort till ett block som vi sett från båten. Blocket kallas allmänt för Högögubben och just denna gubbe finns (kanske inte så vackert) målad på blocket. Vi började att sätta upp några lättare problem som uppvärmning och jag tycker att alla höll en ganska hög kvallité.

Gubben i lådan from Fredrik Bodin on Vimeo.

Högöareten from Fredrik Bodin on Vimeo.

Vi satte sedan upp ett kanonproblem som ligger i 7B registret, ett av de finaste i Sundsvall oavsett grad.

Rampljus from Fredrik Bodin on Vimeo.

Jag lämnade även ett projekt på Högögubben som jag är riktigt sugen på att åka tillbaka till. Jag blev för pumpad så jag åkte av toppen och hade sedan inte ork att få ihop den.

Projekt Högögubben, Högön. Fail. from Emil Ragnarsson on Vimeo.

Vi gick sedan vidare längre bort på stranden där vi tog oss an ytterligare ett block.

Jeppe the King, Högön from Emil Ragnarsson on Vimeo.

Vingspann from Fredrik Bodin on Vimeo.

Bounty hunter from Fredrik Bodin on Vimeo.

Det blev verkligen en heldag ute, var hemma vid 22-tiden på kvällen. Var lagomt mör i kroppen när jag satte mig i soffan hemma för lite kvällsfika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar